ТОП новини


Архімандрит Віктор Бедь: коротко про причини прийняття чернечого постригу в лоні Елладської Православної Церкви…

article 15709 46220Останні події та рішення Синоду Української Православної Церкви Московського Патріархату залишають за собою більше питань чим відповідей для простих християн.

Для роз'яснення одного із проблематичного рішення Синоду УПЦ МП, а саме журналу № 94 від 23 грудня 2014 року в якому безпідставно звинуватили ректора Української богословської академії Карпатського університету імені Августина Волошина, клірика Елладської Православної Церкви професора, архімандрита Віктора (Бедь) в «введенні в оману священноначалля, а також за самоправство, розповсюдження завідомо неправдивої інформації». Невдовзі на офіційний запит преосвященнійшого Іларіона Алфеєва, митрополита Волоколамського, вікарія патріарха Московського, голови відділу зовнішніх церковних зв'язків Московської патріархії Елладська Православна Церква дала підтвердження про канонічний перехід архімандрит Віктор Бедь в штат Лангадської митрополії Елладської Православної Церкви.

Редакція сайту «Богословська освіта і наука в Україні» звернулася за коментарем до отця Віктора стосовно причин прийняття чернечого постригу в лоні Елладської Православної Церкви. Пропонуємо нашим читачам пояснення отця Віктора з даного питання.

"Прийняття чернецтва, як і вибір своєї віри у Господа Бога, це вибір який належить виключно до особистого права кожної людини. Тому тільки конкретна особистість, на етапі прийняття доленосного рішення, наділена вільною волею та правом реалізовувати свій світоглядний і духовний вибір без будь-якого примусу з боку іншої особи. Хотілось би щоб про це пам'ятали всі без виключення, і ті що визначаються у своєму духовному виборі, і оточуючі нас люди, і церковні діячі та ієрархи, і випадкові особи та сплановані провокатори...

Приймаючи рішення про прийняття чернецтва, я зробив довго обдуманий і свідомий вчинок у своєму житті, до якого ішов більше сорока років, без наміру отримати в обмін додаткові земні блага чи славу, а заради знайти душевний спокій та молитовне спокутування своїх земних гріхопадінь, допущенних як у минулому, так і тих, у які впаду і у майбутньому. При цьому прийняття чернецтва не позбавляло і не позбавляє мене і надалі, як священнослужителя, громадянина, людину смиренно служити Господу Богу, своїй земній Вітчизні Україні та своєму боголюбивому українському народу.

Чому церковний простір та місце для прийняття чернецтва було обрано саме в лоні Елладської Православної Церкви (Греція), зокрема надалі в монастирі святої Феодори в Салоніках, з отриманням подальших духовних настанов у Іверському монастирі земної обителі Богородиці на святому Афоні? Це важко пояснити чи описати, бо у реальності того часу відбулось якесь не зрозуміле для мене по сьогодні таїнство, поклик душі, внутрішнє покликання які непомітно для ока, повела мої стопи саме цим шляхом до чернецтва. Окрім того Салоніки, це місце народження небесних покровителів очолюваної мною в Ужгороді богословської академії – святих Кирила і Мефодія, що теж вплинуло на прийняття рішення. І саме дивне те, що я побачив і відчув надалі, мене прийняла в Елладській Церкві з великою любов'ю та теплом, хоч я і був для них чужоземцем. Але у вияві любові у Христі, Елладська Церква прийняли мене як рідного сина та надала мені належний притулок. Хоча було зрозумілим, що цей притулок буде тимчасовим, оскільки я не мав наміру полишати свою Вітчизну Україну, і особливо моє рідне Закарпаття.

Звичайно що були і більш земні та обдумані міркування, що вплинули та такий вибір. Це світоглядні та канонічно обґрунтовані мої переконання. По-перше – для українських православних Матір'ю Церквою була і є Грецька Церква Константинопольського патріархату. З канонічної точки зору, Україна, по сьогодні відноситься до канонічної церковної території Константинопольського патріархату. По-друге – я є переконаним і твердим прихильником утвердження єдиної автокефальної помісної Української Церкви в Україні, і таку лінію, в силу своїх можливостей, проводив в УПЦ МП, що викликало велике невдоволення в керівних колах Московської патріархії РПЦ та її адептів в Українській Православній Церкві Московського патріархату. При цьому я дуже добре усвідомлював, що такий курс свого бачення щодо пошуку шляхів подолання розділення православних та відновлення правдивої історії щодо державного і церковного будівництва в Україні, вільно я зможу реалізовувати і впроваджувати тільки за життя пріснопам'ятного Блаженнішого Володимира Сабодана, Митрополита Київського і всієї України, Предстоятеля Української Православної Церкви, який мене в цьому підтримував, але теж дуже чітко усвідомлював можливі негативні наслідки щодо мене з боку Московської патріархії РПЦ у майбутньому, про що неодноразово по-батьківськи застерігав. Але мої переконання щодо подальшої долі України та необхідності утвердження автокефалії Української Церкви були закладені іще в молоді роки, коли, зокрема, я був обраний народним депутатом України 1-го скликання (1990-1994), став членом антикомуністичної опозиції та приймав найактивнішу участь у боротьбі за повалення тоталітарного комуністичного режиму СРСР та здобуття Україною державної незалежності. Тож набутий раніше світогляд, внутрішні душевні відчуття і реальна оцінка ситуації розвитку церковного будівництва в Україні співпали, і зваживши всі за і проти в кінці грудня 2009 року, на моє неодноразове прохання, я отримав благословення пріснопам'ятного Блаженнійшого Митрополита Володимира Сабодана на прийняття чернечого постригу в лоні Елладської Православної Церкви з оформленням належних документів та відпускних грамот. Свята Еллада прийняла мене під свій омофор і надала мені духовний притулок. Чернечий постриг я прийняв 20 березня 2010 року в монастирі святої Феодори в Салоніках, а здійснив його Всесвятійший Амфім, митрополит Солунський, з подальшим возведенням мене в архімандрити. Згодом я був зарахований до кліру монастиря святих Кирила та Мефодія Лангадської митрополії Елладської Православної Церкви під омофором Високопреосвященнійшого митрополита Іоанніса. При цьому, я і надалі залишався і залишаюсь на своїй, Богом даній мені, українській землі, і продовжував і продовжую, в силу своїх скромних можливостей, смиренно служити Господу Богу, Україні та українському народу.

Згодом, вже після  смерті Блаженнійшого Митрополита Володимира Сабодана я вийшов за штат Лангадської Митрополії Елладської Православної Церкви зберігаючи і надалі дружні відносини із своїми грецькими братами та згідно їх канонічних звичаїв пожиттєво залишаюсь у списках братів монастиря святої Феодори в Салоніках, де мене було удостоєно чернечого постригу.

А благословення пріснопам'ятного Блаженнійшого Володимира Сабодана, Митрополита Київського і всієї України, щодо мого чернечого постригу, місця його прийняття, подальшого тимчасового переходу у клір Елладської Церкви та його застереження щодо подальшого початку відкритих гонінь проти мене з боку окремих політизованих і антиукраїнських кіл Московської патріархії Російської Православної Церкви та її адептів в Українській Православній Церкві Московського патріархату виявилися пророчими...

Але і це мине... Тож дякую за все Господу Богу..." - наголосив архімандрит Віктор Бедь.

Богословська освіта і наука в Україні

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ffhУБА реклама 16 copy copy copy

vydavnyctvo copy

Публікації

  • 1
  • 2
  • 3
Держава може лише сприяти об’єднанню церков, а не стимулювати цей процес, – експерт

Держава може лише сприяти об’єднанню церков, а не стимулювати цей процес, – експерт

Державна влада не вправі стимулювати об'єднання релігійних спільнот, вона може лише сприяти цьому процесу.

Виступ Президента України на зустрічі з Всеукраїнською радою церков

Виступ Президента України на зустрічі з Всеукраїнською радою церков

«І були ми сліпими, і світла правоти не бачили, в омані ідольській блукали, і до того ж глухими були до спас...

Історична довідка християнізації України та становлення УАПЦ

Історична довідка християнізації України та становлення УАПЦ

40 – 70- рр. І ст. – апостольська місія апостола українського Андрія Первозванного на теренах Скіфії-Русі-Укра...

РПЦ обьявила войну Киеву, или почему Украина необходимо решить религиозный вопрос

РПЦ обьявила войну Киеву, или почему Украина необходимо решить религиозный вопрос

Украинская православная церковь Московского патриархата превратилась в мощное оружие, которое защищает интерес...

Не молитовою єдиною. Українська мова в Київській Русі

Не молитовою єдиною. Українська мова в Київській Русі

В Соборі Св. Софії, де Президенти незрідка моляться за Україну, відкрито написи тисячолітньої давнини, на яких...

Украина стремится иметь свою Поместную православную Церковь

Украина стремится иметь свою Поместную православную Церковь

Социологические исследования, если они действительно научно обоснованные, — это не просто зеркало существующег...

Юдина зрада, Голгофа та Великдень України

Юдина зрада, Голгофа та Великдень України

Україна пройшла Великий піст і святкує Великдень. Чи може для окремої країни існувати свій Гетсиманський сад? ...

Олександр Духнович – великий борець за національну свободу та ідентифікацію карпатоукраїнців (карпаторуських) на Закарпатті в ХІХ ст.

Олександр Духнович – великий борець за національну свободу та ідентифікацію карпатоукраїнців (карпаторуських) на Закарпатті в ХІХ ст.

30 березня 2015 року виповнилось 150 років з дня смерті великого будителя карпатоукраїнців (карпаторуських, ру...

Історія переслідування української мови, а через неї і української нації, чужинськими владами в україні за останні 400 років

Історія переслідування української мови, а через неї і української нації, чужинськими владами в україні за останні 400 років

3 липня 2012 року фракція Партії регіонів та Комуністичної партії (обидві політично-ідеологічні спадкоємці КПР...

Речник УПЦ МП виступив проти надання західними країнами зброї україні у війні з московсько-путінськими окупантами...

Речник УПЦ МП виступив проти надання західними країнами зброї україні у війні з московсько-путінськими окупантами...

"Реанімований комуністично-ординський режим Московії активізує антиукраїнську пропаганду та подальше розділенн...

Лист - заклик до об'єднання всіх православних Церков в Україні і визнання світовим православям автокефалії єдиної Помісної Православної Церкви

Лист - заклик до об'єднання всіх православних Церков в Україні і визнання світовим православям автокефалії єдиної Помісної Православної Церкви

З настанням весни пробуджується вся природа . Цьогорічна весна є променем надії і початком нового життя, особл...